Omschrijving

- Het belang en de voordelen van debiteurenbeheer.
- Verschillende credit management producten.
- De gespreksopbouw van het incassogesprek.
- Omgaan met weerstanden en smoezen.
- Het effectief stellen van vragen.
- Omgaan met lastig gedrag van debiteuren.
- De afronding en afsluiting van het gesprek.

Leerdoel

Deelnemers willen hun vaardigheden vergroten om openstaande vorderingen (sneller) te incasseren.

Op een praktijkgerichte manier vaardigheden opdoen en kennis verwerven op het gebied van debiteurenbeheer en telefonische incasso. Na afloop van de cursus ‘Debiteurenbeheer en Telefonisch incasseren’ bent u beter in staat uw debiteuren goed te beheren en uw debiteuren snel en efficiënt telefonisch te benaderen. U leert uw risico’s te verkleinen en uw kosten op debiteuren te verlagen.

Doelgroep

Ondernemers en medewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor een verantwoord beheer van debiteuren.

Werkvormen

Wij verzorgen deze training ook voor groepen. De training wordt dan uitgevoerd op een tijdstip en een plaats die u het beste schikt. Eventueel kan de training naar uw wensen worden aangepast.