Omschrijving

Er kan een moment komen dat uw (technische) werk wordt uitgebreid met taken op andere vakgebieden. U gaat bijvoorbeeld leidinggeven, krijgt te maken met de financiële zaken van uw afdeling of u komt vaker met klanten en marketing in aanraking. Dan is het belangrijk dat u meer inzicht krijgt in de processen die zich hierbij kunnen afspelen. Deze cursus biedt u de benodigde praktische kennis en het inzicht om deze nieuwe werkzaamheden zelfstandig en met vertrouwen uit te voeren.

Inhoud:
- Informatie, marketing en communicatie in de organisatie
- Omgaan met mensen in de organisatie
- Financiën in de organisatie
- De positie van de organisatie in de maatschappij

Leerdoel

- Verkrijgen van basiskennis, inzicht en vaardigheden op organisatorisch, communicatief, financieel en economisch gebied
- De verschillende bedrijfsprocessen herkennen en begrijpen
- Inzicht in leidinggeven, begrijpen waar, waarom, en hoe bepaalde beslissingen in de organisatie worden genomen

Doelgroep

Voor iedereen die leiding geeft en te maken heeft met werkoverleg, financiële en administratieve zaken, het organiseren van werkzaamheden en die graag meer kennis en inzicht willen hebben om veranderingen en verbeteringen door te voeren.

Werkvormen

Door middel van praktijkgerichte simulaties en opdrachten oefent u diverse samenwerkings- en onderhandelingssituaties waarbij communicatie een belangrijke rol speelt. Hierbij voert u opdrachten uit die gebaseerd zijn op situaties die u in de praktijk tegenkomt.